O nás

Kdo jsme a naše cíle

pomale-nabijeni.cz + UniChargePay.eu


Kdo jsme


Jsme skupina techniků a programátorů, kteří se snaží vytvořit výjimečný software pro oblast elektromobility a energetiky pro usnadnění a zrychlení procesu přechodu na udržitelnější život bez fosilních paliv. Nejsme “zatíženi” velkým investorem, který by naši činnost ovlivňoval a očekával vysoké finanční výnosy. Nejedná se však o nadšenecký či aktivistický projekt, ale seriózní podnikání za účelem zisku.


Naše čtyři cíle


č.1

Snadné nabíjení a placení

(Easy To Charge and Pay)


Snadné nabíjení a placení byl první cíl našeho snažení, impulsem pro vznik projektu. Toto slovní spojení se snažíme propagovat jako nové globální označení pro placené nabíjení bez autorizace. Pokud toto označení uvidíte, můžete jednoduše a rychle zahájit proces nabíjení a zaplatit několika způsoby bez časového presu. Komplikovanost procesu autorizace a platby je velikým nešvarem elektromobility a častým cílem kritiky přechodu na elektromobilitu. Jsme přesvědčeni, že poctivých lidí je více, a tak není nutné komplikovat proces nabíjení předpokladem časté krádeže elektřiny.

Naše inspirace - Tak jako vznikají obchody bez obsluhy, samoobslužná místa na výdej domácích produktů, kde také nedochází k velkém rozkrádání, čerpací stanice, kde také teče palivo bez registrací a předplatby. Jsme přesvědčeni, že stejným způsobem mohou fungovat nabíjecí místa, kde připojíte vozidlo, nabíjení je zahájeno okamžitě a zaplatíte po ukončení nabíjení, v našem systému až do 48h od ukončeného nabíjení. 

Špatný zvyk nabíjet zdarma - Místa jsou pro jistotu sledována kamerovým systémem, protože zvyk ujíždět od nabíječky bez zaplacení je mnohem více rozšířen než ujíždění bez placení od čerpací stanice. Spousta elektromobilistů si jednoduše zvykla na nabíjení zdarma a jsou i tací, kteří se baví vyhledáváním těchto míst kam jezdí nadměrně využívat tento benefit např. pro stálé zákazníky např. po dobu nákupu. Dalším nešvarem je zvyk bezplatného nabíjení na nabíjecích stanicích Tesla Destination charger, kde je či bývalo nabíjení často zdarma, ale nikoliv vždy a rozhodně není bezplatné nabíjení na těchto stanicích podmínkou jejího provozu, jak se často někteří návštěvníci domnívají. Společnost Tesla nikdy nepodmiňovala získání nabíjecí stanice nabíjením zdarma. Je to jen možnost provozovatele. Ve skutečnosti je v dohodě o získání nabíjecích stanic Tesla uvedeno, že náklady na elektřinu nese provozovatel, ale nikoliv ve vztahu provozovatel-zákazník, ale ve vztahu společnosti Tesla s provozovatelem nabíjecí stanice tzn. smluvních stran podepisované dohody o předání nabíjecích stanic.


č.2

Snížení ceny za nabíjení


Často vídáme velmi vysoké ceny za pomalé AC nabíjení což mnoho lidí od elektromobility odrazuje. Nabíjení totiž často provozují obchodní korporace, které nejsou zrovna příkladem efektivního nasazení moderních technologií a efektivní skladby nákladů na provoz systémů i samotné firmy. Navíc jsou obchodní korporace zatížení tlakem na vysoké zisky, neustálý růst. My jsme přesným opakem, a tak umíme navrhnout cenově dostupné nabíjení pro zaměstnance firem, občany měst, obyvatele bytových domů. Pozor, nejsme však aktivistickým spolkem a vytváření přiměřeného zisku je taktéž naší motivací k práci ;-) 



č.3

Zjednodušení nabíjení z běžných zásuvek 230V a 400V

partnerský projekt pomale-nabijeni.cz


V našem systému UniChargePay.eu téměř nepoznáte rozdíl mezi nabíjecím místem se zásuvkou a nabíjecí stanicí (wallboxem). Zásuvka 230V je tak pro nás stejné nabíjecí místo, kde je možné nabít a zaplatit jako nabíjecí stanice. Spousta elektromobilistů ze zásuvek svá auta doma a v zaměstnání nabíjí, a tak pro nás bylo logickým krokem umožnit placené nabíjení ze zásuvek 230V a 400V i provozovatelům nabíjecích míst jako jsou hotely, firemní parkoviště, bytové domy a podobná místa, kde auto parkuje ve vyšším počtu hodin, typicky více než 5.

Dalším impulsem byl fakt, že zásuvka 230V bude častým místem nabíjení pro malou elektromobilitu např. mini auta, skůtry, elektrokola, koloběžky.

S běžnou zásuvkou tak umíme podobné funkce jako s nabíjecí stanicí, která je však logickým krokem, který bude následovat po větším rozšíření elektromobility a nabíjecí stanice tak budou zásuvky nahrazovat. Nabíjecí zásuvka je tak především cenově dostupnější možnost pro provozovatele aby zajistili alespoň nějakou možnost nabíjení. Lepší je, dle našeho názoru, umožnit nabíjení z 230V zásuvky než žádné nabíjení.



č.4

Využívání elektromobilů v energetice

Uvědomujeme si veliký potenciál elektromobility v energetice a náš software neustále připravujeme na využívání tohoto potenciálu. Jedná se například o oblast komunitní energetiky, obecne sdílení energie, dále využití elektromobilu jako záložního zdroje energie a velký potenciál mají elektromobily i pro vyrovnávání energetické soustavy. Pokud se nám podaří tyto nové způsoby využití elektromobilů přiblížit běžným uživatelům a zajistit jim díky tomu další zdroj příjmu z vlastnictví elektromobilu, tak se přechod na elektromobilitu jednoznačně urychlí.

Související oblastí je využití našeho software pro řízení a zpoplatnění dalších spotřebičů. Pro oblast spolupráce v oblasti energetiky tak připravujeme zapojení bojlerů na ohřev vody a jiných větších spotřebičů, které mohou diky řízení naším systémem pomáhat sdílet elektřinu nebo vyrovnávat energetickou soustavu.


Přidejte se k nám

Pomozte nám naše cíle naplňovat. Připojte vaší nabíjecí stanici nebo zásuvku do našeho systému nebo se staňte se partnerem našeho projektu při připojování dalších míst do systému UniChargePay.eu. Získáte tak nejen stálý, drobný příjem, ale také možnost ovlivňovat vývoj systému.


Petr Vinš, zakladatel projektu UniChargePay.eu a pomale-nabijeni.cz